ADMOS

Mekkora egy kültéri reklám adott idejű hatékonysága? A választ az ADMOS-rendszer képes megadni. 2015 szeptemberében, Európai Uniós támogatással, elkészült a prototípus.

Egy olyan monitorozó-rendszert készítettünk, amely azonnali információkat képes összegyűjteni és továbbítani arról, hogy az adott reklámfelületet hányan, milyen neműek és korúak nézték meg. A kültéri reklámfelületet és az előtte elhaladó tömeget egyszerre  pásztázó rendszer az adatokat azonnal kiértékeli és továbbítja a médiatulajdonosok valamint az egyéb érdekelt szereplők számára.

 

330

 

Az arcfelismeréssel kapcsolatos kutatásokat a Sheffield Hallam Egyetemen végezték, az adattovábbítást a Central European Research Center Kft. fejlesztette,  a projekt kreatív reklámfelület szakértője a holland X-TREME HOLDING. A barcelonai IMPACT MEDIA S.A. a kültéri médiafelületek tulajdonosaként tesztelte az implementálást.

“Sikeresen zárult az Európai Unió által támogatott kutatási projekt, amely a kültéri reklámok hatékonyságának vizsgálatát és informatikai eszközzel végezhető monitorozását célozta. A többszereplős nemzetközi projekt sikeréhez cégünk a real–time adatkezelésben szerzett tapasztalataival járult hozzá.” − mondta Mészáros Dénes, a Rubin Zrt. projektvezetője.

Az ADMOS berendezés a plakátra vetett pillantásokat érzékeli, képes felismerni az arc korát, és meghatározni a nemét, majd ezen statisztikai adatokat egy központi adatbázisba juttatja. Az arra jogosultak szoftveres kivetítő felületen követhetik nyomon plakátok “nézettségét”. 2016-ban akár az első berendezések is  piacra kerülhetnek.

ADMOSLOGO

Részletek a projektről az ADMOS honlapján! > admos.eu