Telemátrix

A telekommunikciós szolgáltatások között is van igény a testre szabható szolgáltatások igénybevételére. A Magyar Telekom Telemátrix szolgáltatás csomagját a flottával rendelkező vállalati ügyfelek számára nyújtja. A telekommunikációs szolgáltatások nyújtásakor a testre szabhatóság különleges architekturális megfontolásokat igényel. Tendencia, hogy a kapcsolást végző központok egyre intelligensebbek lesznek. Azonban a telco szolgáltatók igényeit és az önkiszolgáló működést nehezen lehet ötvözni a központok menedzsment funkcionalitásának lehetőségeivel.

A Telemátrix rendszerben az üzleti intelligenciát az általunk fejlesztett adatbázis alapú megoldás szolgáltatja a központok felé. A nagy megbízhatóságú, redundáns rendszerünk mind a GUI, mind a központ platform váltás után is sikeresen üzemel.

A Telemátrix rendszerből a Rubin Zrt a services delivery platform (SDP) adatbázis komponenst szállította. Az SDP felelős a mobilhálózati forgalom, az egyes hívások magas szintű vezérléséért. Ilyen magas szintű feladat pl. a híváslisták, átirányítások intelligens hely- és időfüggő kezelése.

Az SDP Oracle adatbázis Linux szerveren fut. Az általunk fejlesztett üzleti logika PL/SQL tárolt eljárások formájában testesül meg.

Ez az architektúra lehetővé teszi, hogy az SDP adatbázis több Oracle szerveren párhuzamosan is használható legyen. Másrészt probléma mentessé teszi a más esetekben esetleg problémás Oracle adatbázis-kezelő verzió váltásokat.

 

ajalatkero gomb